Personvern

Hvem er vi?

Vår nettadresse Er: https://www.dekorama.no, og denne nettbutikken er 100% eiet av Stil og Trend AS med orgnr. 998 578 612.

Stil og Trend AS er et helnorsk selskap med kontorer og lager i Tønsberg. Vi sender alle våre bestillinger herfra. Selskapet er registrert i Brønnøysundregistrene.

Kundeservice:
Du treffer kundeservice på telefonnummer 938 15 810, hverdager mellom kl. 10.00 og kl. 15.00. Link til kontaktskjema og e-postadresse finner du i bunnen av alle sider på nettstedet vårt.

Cookies / Informasjonskapsler

Hva er informasjonskapsler?
Informasjonskapsler er små biter av data, lagret i tekstfiler, som lagres på datamaskinen din eller annen enhet når nettsider lastes inn i en nettleser.

For en «normal» opplevelse på ethvert nettsted som trenger å huske noe om deg fra sidelastning til sidelastning er cookies helt nødvendig.

F.eks. om du er logget inn eller ikke, om du har noe i handlekurven og hva du har i handlekurven – er opplysninger som Cookies vil lagre, slik at nettstedet vårt husker fra sidelastning til sidelastning.

Uten Cookies vil du f.eks. ikke kunne logge inn, fordi du vil være utlogget igjen ved neste sidelastning. Du vil ikke kunne legge produkter i en handlekurv, fordi du ved neste sidelastning vil oppleve at handlekurven er tom allikevel.

Cookies er derfor mye brukt for å «huske» preferanser, enten for et enkelt besøk gjennom en «sesjonsinformasjonskapsel» eller for flere gjentatte besøk ved bruk av en «vedvarende informasjonskapsel». De sikrer en konsistent og effektiv opplevelse for besøkende, og utfører viktige funksjoner som å la brukere registrere seg og forbli pålogget.

Informasjonskapsler kan settes av nettstedet du besøker, kjent som «førsteparts informasjonskapsler; eller av tredjeparter, for eksempel de som leverer innhold eller leverer reklame- eller analysetjenester på nettstedet, kjent som «tredjeparts informasjonskapsler».

Stil og Trend AS lagrer ingen cookies om deg fra tredjeparter, annet enn for vår egen statistikk sin del – f.eks. hvis du har sett en annonse på f.eks Google eller Facebook, og besøker oss pga. den annonsen, så trenger vi å aktivere en cookie for å vite at du kom inn til sidene våre fra en slik annonse. Dette er for at vi skal kunne ha en kostnadskontroll mot f.eks. sosiale medier, når vi betaler for tjenesten de tilbyr, ved å vise deg en annonse fra oss.

Dette er uansett ikke noe noen «ser på manuelt». Dette foregår som en kommunikasjon mellom nettsiden vår og enheten du surfer fra. Det er ingen som helst personlig informasjon lagret i en cookie. Å hente ut personlig informasjon som f.eks. navn, telefonnummer, adresse eller andre personlige opplysninger fra Cookies som nettstedet selv ikke har opprettet, er heller ikke mulig, uten at du har skrevet det inn på nettstedet selv.

Påmelding / avmelding nyhetsbrev via e-postlisten vår.

Du kan velge om du vil være påmeldt nyhetsbrevet vårt når du registrerer deg som kunde. Da kan du huke av boksen rett under registreringsskjemaet på registreringssiden vår.

E-postadressen lagres i vår egen database og deles IKKE med tredjeparter. Det er kun Stil og Trend AS som kan se og behandle denne. Vi bruker ikke tredjeparter for å opprette eller administrere e-postlisten.

Du vil ikke motta fler enn 2 e-poster i måneden så lenge du er påmeldt, og du kan selvfølgelig når som helst melde deg av med en link som sendes med i bunnen av hver e-post. Du kan også når som helst logge deg inn på «Min konto»-siden, og melde deg av e-postlisten derfra ved å huke bort valget for nyhetsbrev og så lagre skjemaet. Vi følger markedsføringsloven strengt, og sender kun ut nyhetsbrev til de som til enhver tid er påmeldt listen. Når du gjennomfører en handel via nettbutikken, blir du automatisk påmeldt e-postslisten for nyhetsbrev og kan motta inntil 2 e-poster i måneden fra oss. Ønsker du ikke disse, gi beskjed til oss, eller meld deg av ved å logge deg inn på «Min Konto» siden.

Hvem deler vi dataene dine med?

Kort fortalt: Ingen.
Data som omhandler deg som kunde, f.eks. navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse som du skriver inn i kasseløsningen vår er det ingen andre enn Stil og Trend AS som ser. Og Posten, slik at de får levert til rett adresse. Eventuelt vår regnskapsfører når de bilagsfører for regnskapet vårt, som selvfølgelig også følger et sett med egne interne regler for personvern.

Passordet du blir tildelt ligger kryptert i databasen vår, og om du velger å endre dette passordet til noe du selv ønsker, vil også det krypteres slik at verken vi, våre ansatte eller eventuelle webutviklere vil kunne se dette.

Vi deler aldri noen personlige opplysninger maskinelt med tredjeparter som f.eks. google, facebook, instagram eller andre tjenestetilbydere som kan være aktuelt for oss å markedsføre oss på, men vi kan ta i bruk cookies, som forklart over, for å skille deg fra en annen besøkende, uten å vite hvem du er allikevel.

Vi selger heller aldri informasjon til tredjeparter. Vi er aller best tjent med å bevare den informasjonen trygt hos oss, slik at vi kan kontakte deg hvis det oppstår noe i forbindelse med ordren din når den skal sendes ut av lagret for eksempel. Er vi f.eks. tomme for et produkt ved en feil i lagerbeholdningen, er det veldig greit å kunne ringe deg eller sende deg en e-post og forklare problemet, og da trenger jo vi den informasjonen selv.

Samtidig er det sånn at vi må ha adressen din lagret hos oss, slik at vi kan sende bestillingen din dit du vil ha den. Denne adressen deles selvsagt med Bring og deres partnere, slik at de kan frakte ordren hjem til deg.

Hvis du forespør et nytt passord via «glemt passord funksjonen», vil IP-adressen du forespør fra bli sendt i e-posten som sender deg nytt passord. Da vil e-postklienten din (f.eks. gmail, hotmail, outlook etc) kunne lese den IP-adressen.

Hvor lenge oppbevarer vi dine data?

I forbindelse med regnskapsloven er vi pålagt å lagre data om ordrer i en viss tid. Minimum 5 år er kravet å oppbevare slike opplysninger, i tilfelle skatteetaten ønsker å ettergå regnskapet vårt. Derfor skrives denne informasjonen ut fysisk, og lagres sammen med opplysninger for alle andre ordrer i et internt permlager.

Hvilke rettigheter har du?

Du kan 1 gang hvert kalenderår be oss om å sende deg all informasjon vi har lagret på deg og ditt kundeforhold. Ber du om slik informasjon vil det ta noen dager for oss å gjøre den klar, og så vil den sendes på e-post til deg, til den e-postadressen du brukte da du registrerte deg hos oss. Du kan også kreve at vi sletter all annen data om deg som det ikke er påkrevd at vi tar vare på i forbindelse med regnskapsloven.