Norsk nettbutikk
4000+ festprodukter
30 dagers fri retur
Utvidet angrefrist
Lynrask levering
Sender samme dag
Frakt fra kun 67,-
Gratis frakt over 1200,-

Ofte stilte spørsmål


Finner du ikke svar? [email protected] eller 938 15 810 (Man-fre, kl. 10-15)

Når kommer produktet tilbake på lager?

Hvis det står at vi er utsolgt på produktsiden (Forsinket levering), eller du i kassen får beskjed om at "Det ikke er nok produkter til å imøtekomme din bestilling" - har vi ikke nok produktet på lager. Hvis vi har 2 stk. på lager av et produkt, men du ønsker 5 stk - vil det på produktsiden stå "På lager", mens det i kassen vil stå at vi ikke har nok til å imøtekomme bestillingen.

Da tar det vanligvis mellom 1 dag og 4 uker før vi får flere produkter tilbake igjen. Når vi foretar leverandørbestillinger kan vi ikke bestille ett og ett produkt, men har et minstekvanta vi bestiller på. Hvis vi derfor akkurat har fått levering fra denne leverandøren, og så selger vi plutselig ut et produkt fra denne leverandøren kort tid etterpå - kan det derfor ta noe tid før vi bestiller inn fra samme leverandør på nytt. Er du usikker på hvor lenge du må vente, ta kontakt med oss!

Hvor finner jeg størrelskart til kostymer?

På hvert kostyme (inne på produktsiden) kan du trykke på knappen hvor det står "Finn riktig størrelse", rett under produktprisen. Her vil du se hvilke størrelse du må kjøpe for at det skal passe til den som skal bruke det.

Vi har derfor ikke et felles størrelskart for alle kostymene.

Siden forskjellige leverandører har forskjellige størrelsesangivelser, har vi derfor "oversatt" størrelsene til enten XS, S, M, L, XL, XXL og Onesize. Det vil si at L til barn ER forskjellig fra L til mann eller dame. Og for hvert kostyme bør du derfor undersøke hva en L egentlig er, slik at du ikke tror du handler en L til voksen mann og får en L til barn.

Er jeg for sent ute?

Velger du i kassen: "Posten - Med sporing" tar det vanligvis fra 1 - 3 dager.

Velger du i kassen "Posten - Uten sporing" tar det vanligvis Fra 2 - 7 dager.

De fleste bestillingene som kommer inn til oss før kl. 13.00 sendes samme dag (Hvis det er helg, sendes den påfølgende virkedag). Bring henter på vårt lager kl. 14.30 (man-fre), og kjører da pakken din til en omlastningssentral samme ettermiddag. Så fort Bring har fått pakken til sentralen, kommer det litt an på hvor pakken skal. Vi sender fra Tønsberg, og bor du for eksempel i Oslo og har bestilt med sporing, bør du få en SMS med hentekode etter 1-2 dager. Bor du langt nord, f.eks i Finnmark eller Troms kan det ta inntil 3-4 dager.

Har du bestilt uten sporing, (gamle A-post) vil det ta lenger tid - men ta kontakt med oss hvis du har fått en e-post fra oss om at pakken din er sendt, men ikke har sett noe til den på 7 dager!

Du kan lese mer om fraktalternativer og priser her

Kan jeg hente på lager?

Ja, det kan du!

I kassen du velge fraktalternativet "Hentes på lager". Da får du en SMS så fort pakken er klar til å hentes. Hvis det haster, er du velkommen til å ringe oss i forkant for å høre om vi kan gjøre den klar med en gang. Adressen til vårt hentelager står i SMS'en som sendes ut når den er klar

Jeg valgte "Posten - Uten sporing" i kassen. Kan dere finne den?

Det enkle svaret er dessverre nei.

Men heldigvis erfarer vi at Posten Norge AS har noen dyktige medarbeidere som ofte kan finne den allikevel. Da kan du ta direkte kontakt med Posten på telefon 22 03 00 00 for å høre om de kan hjelpe deg.

Du kan også chatte med Posten ved å se nederst på denne siden: https://www.posten.no/kundeservice

Kanskje det er så enkelt at den har blitt innlevert på postkontoret, og hentemelding til deg har uteblitt? Dekorama har dessverre ikke mulighet til å ringe Posten for deg. Det er du som mottager som må melde pakken savnet.

Har det oppstått forsinkelser i frakten, f.eks. fly som er innstilt, lastebil som har punktert etc., så vet også Posten dette. Derfor anbefaler vi å ta direkte kontakt med dem.

Hvis pakken din er for stor for postkassen vil den bli innlevert til ditt lokale postkontor, og den vil være mulig å spore når den kom dit. Ta i såfall kontakt med oss, dersom du tror at bestillingen din ikke får plass i postkassen, men du ikke har hørt noe om levering innen 7 dager.

Du kan lese mer om fraktalternativer og priser her

Hvorfor koster frakten mer med "sporingspakke"?

Fraktalternativet "Posten - Med Sporing" sendes med "Klimanøytral Servicepakke". Dette alternativet inneholder forsikring, og vil dermed erstattes om den skulle bli ødelagt i postgang.

Samtidig må en pakke som er sporbar innom flere manuelle scanninger, slik at den er sporbar hele veien fra oss til deg. Det krever flere ressurser for Posten, og dermed blir det dyrere.

Dekorama subsidierer noe av summen Posten tar for å frakte pakken din, nettopp for at du skal få en rimeligere fraktsum når du handler hos oss.

Du kan lese mer om fraktalternativer og priser her

Innholdet i pakken var ødelagt, erstattes den?

Det gjør vi så lenge du har bestilt fraktalternativ "Posten - Med sporing" når du er i kassen hos oss. Da er det en forsikring som følger pakken, og Posten har erstatningsansvaret - som gjør at vi direkte sender deg et nytt produkt, mot et bildebevis på at produktet er knust eller ødelagt.

Har du derimot bestilt frakt med "Posten - Uten sporing" når du er i kassen, er det du selv som påtar deg ansvaret for eventuell erstatning, om du skulle være så uheldig å oppleve at innholdet er ødelagt når du åpner esken eller konvolutten.

Det samme gjelder om en forsendelse skulle bli helt borte i postgang. Den erstattes hvis du har valgt "med sporing", og erstattes ikke hvis du har valgt "uten sporing" i kassen.

Heldigvis er det svært, svært sjeldent at vi opplever pakker som enten knuser, blir ødelagt eller blir borte. Alle nettbutikker er avhengig av å frakte pakker via en transportør, og det er akkurat likt med oss. Men husk at det er lettere for bryllupsglass eller kaketopper å knuse, enn et kostyme eller bordkortholdere i tre etc.

Du velger altså helt selv hvilken frakttype du ønsker å benytte deg av, av de alternativene som synes i kassen - og selv om sporingsalternativet er ca. 20 kroner dyrere - kan det hende det er et lurt valg, hvis du tror det er muligheter for at pakken kan bli ødelagt eller knust under transport.

Du kan lese mer om fraktalternativer og erstatning / forsikring her

Hvordan returnerer jeg produkter?

Har du bestilt produkter du av en eller annen grunn ønsker å returnere, er dette selvfølgelig helt ok! Send da en e-post til [email protected] hvor du oppgir ordrenummer og at du ønsker å returnere produktene. Da vil vi sende deg en kort tekst som inneholder alt du trenger for returen. Angreskjema sendes ut i e-post sammen med ordrebekreftelse.

Merk at ferskvare som sjokolade, drops etc. ikke kan returneres. Husk også på at produktet ikke kan være brukt eller åpnet - og at det må kunne selges på nytt. Produkter som sendes i retur som åpenbart ikke kan benyttes vil ikke refunderes.

Returportoen dekkes av den som returnerer (ihht. angrerettloven §15)

Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken?

Hvis du ikke henter pakken på postkontoret innen 14 dager etter at den er fremme, sendes den i retur til oss. Dette er ikke å anse som bruk av angrerett, og vi står valgfritt til å hente ut pakken når den kommer med posten. Normalt sett vil vi selvfølgelig hente ut pakken og refundere deg for produktene - men husk at både porto til deg og returporto fra deg vil belastes deg med den reelle utgiften vi har i forbindelse med forsendelsen(e).

Hvis du bestiller på f.eks. en søndag, og så plutselig kommer på at du for eksempel skal på ferie til onsdag og ikke får hentet pakken allikevel kan du gjøre 2 ting:

1. Har vi ikke sendt pakken enda, ta kontakt med oss og be oss vente med å sende pakken til en dato du bestemmer.
2. Avtal med noen du kjenner som reiser på postkontoret og henter ut pakken for deg.

Hvor kan jeg laste ned gratis invitasjoner til bursdag?

Gratis invitasjoner til barnebursdag som du kan fylle ut på pc, og så skrive ut på printeren din hjemme - kan du finne og laste ned her

Hvorfor bør jeg handle fra Dekorama.no?

  • Dekorama.no har alle varer på lager, ved mindre det står at vi er utsolgt.
  • Vi har til enhver tid rundt 97% av alle produkter på lager, og kan derfor levere raskt.
  • Vi holder til på Østlandet, ca. 10 mil fra Postens hovedsentral i Oslo. Derfor kan vi levere raskt over hele landet.
  • Vi gjør vårt aller ytterste for at pakken din går ut fra vårt lager allerede innen 12 timer (om du bestiller på en virkedag).
  • Vi har gode priser og et stort utvalg - konkurransedyktig kaller visst "proffene" det ;)
  • Stil og Trend AS (som eier og driver Dekorama) har jobbet med netthandel siden 2005 og har derfor god og lang erfaring med festprodukter og pynt til fest.
  • Stort utvalg av pynt til barnebursdag
  • Massevis av kule kostymer og halloween kostymer på lager
  • Det er lett å finne produkter enten i søkefeltet, eller ved å kikke i de forskjellige kategoriene.
  • Vi tar stadig inn spennende, morsomme stilfulle og populære nyheter
  • Vi har hundrevis av unike produkter til både bryllup, dåp og konfirmasjon.


Dessuten er du 100% trygg hos Dekorama.no!

  • Vi lagrer ikke betalingsinformasjonen din
  • Alle sidene på Dekorama.no er SSL krypterte
  • Det er lett å komme i kontakt med oss

 

Samarbeid / Sponsing - Blogg, facebook og instagram?

Samarbeid med flinke bloggere, både nye og erfarne - er alltid interessant. Du kan lese mer om sponsing av produkter her.

Er Dekorama.no en helt norsk butikk?

Ja!

Alt med Dekorama.no er norsk. Vi er ingen avdeling fra et utenlandsk selskap, og vi har heller ingen utenlandske avdelinger. Dekorama er eiet av Stil og Trend AS som er et norsk selskap, vi har lager i Norge og sender fra Norge :)

Kan dere levere store volum / engros?

Ja, det kan vi. Stil og Trend AS kan behandle ordrer i alle størrelser - opp til godsleveringer med paller. Ta kontakt med Roger Løvendahl på 938 15 810. Vi kan tilby et bredt sortiment, og selv om Dekorama har et stort utvalg, er det fortsatt tusenvis av festprodukter vi ikke har tilgjengelig i nettbutikken.

Hvor ble det av produktet jeg så her om dagen?

Hvis du ikke finner det ved å søke, og heller ikke i den mest logiske kategorien er produktet utsolgt, og kommer antakeligvis ikke tilbake igjen. Det kan være fordi det er tatt ut av leverandørens sortiment eller at vi har erstattet det med et annet produkt. Hvis du søker i søkefeltet, bør du finne et produkt som ligner eller er tilsvarende - men ta gjerne kontakt med oss hvis du vil vite helt sikkert!

Hva er bursdagsklubben?

Dette er en valgfri og helt gratis klubb som passer for deg som har barn som kommer til å feire barnebursdag i noen år fremover. Du registrerer deg enkelt med barnets fornavn, og din e-postadresse - og hvert år noen uker før bursdagen vil du få en påminner på e-post av oss. I denne påminnelsen får du 2 ting:

1. Tid nok til å handle bursdagsutstyr så du rekker å få det hjem før bursdagen

2. En hyggelig og god rabatt på alle temaspesifikke burdagsutstyr (Blant annet tallerkener, kopper, servietter, banner, sugerør, invitasjoner og hatter).

Her kan du melde på barnet i bursdagsklubben

Hvor kommer alle produktene fra?

Alle våre produkter kommer fra anerkjente leverandører nesten over hele verden. Vi har leverandører i både Europa, Usa og en del av sortimentet på tekstiler, er egenimport fra Asia. Alle produktene du ser i nettbutikken er originale hvor merkevarer er beskyttet, og vi gjør et nøye arbeid på å sikre at produkter vi selger ikke er "kopiprodukter".

Jeg ringte men fikk ikke svar!

Ring tilbake om 5 minutter!

- Enten var vi opptatt med å få ferdig så mange pakker som mulig til posten henter kl 14.30, eller så var vi opptatt med å snakke med noen andre som ringte rett før deg. Vi svarer så godt som alle telefoner som ringer inn, så at du ikke fikk svar av oss var antakeligvis bare uflaks. Du kan også sende en e-post til [email protected] (ca. 1 dags svartid), melding via vår Facebookside (ca. 3 timer svartid) eller via kontaktskjemaet (samme svartid som e-post) - eller komme innom :)