Norsk nettbutikk
4000+ festprodukter
30 dagers fri retur
Utvidet angrefrist
Lynrask levering
Sender samme dag
Frakt fra kun 67,-
Gratis frakt over 1200,-

Kjøpsbetingelser

Generelt

Salgs- og kjøpsbetingelser, informasjon om frakt, levering, retur og angrerett mm. er kun opplyst på norsk. Disse kjøpsbetingelsene, samt din ordrebekreftelse gjelder som samlet avtalegrunnlag for kjøpet hos Dekorama.no

Personer under 18 år har ikke anledning til å handle av Dekorama.no dersom betalingsmetoden er faktura, delbetaling, kort eller via Paypal. Er du under 18 år, kan du handle med postoppkrav eller få en myndig person (f.eks. foreldre) til å foreta kjøpet for deg.

Vi leverer kun til utvalgte steder, blant annet alle deler av Norge inkl. Svalbard, Sverige, Danmark, Tyskland og Finland.

Alle kjøp og salg som blir foretatt via Dekorama.no, reguleres av norsk forbrukerkjøpslov. (Link til forbrukerkjøpslov hos lovdata) Der loven stiller krav til skriftlighet, vil dette oppfylles ved bruk av e-post og eller tekstmelding (SMS) til mobiltelefon.

Parter

Selger av de varer eller tjenester som kjøpes gjennom Dekorama.no er Stil og Trend AS, Sommerfuglveien 9, 3172 VEAR, [email protected], telefon: 938 15 810, og blir i følgende dokument omtalt som vi, våre, eller oss. Kjøper er den som står oppført ved navn på bestillingen som mottas av vårt netthandelssystem etter gjennomført utsjekk fra handlekurven, og blir i følgende dokument omtalt som du, deg, ditt eller din.

Bestilling og avtaleinngåelse

Når du fullfører et kjøp via handlekurven / kassen på Dekorama.no, innebærer dette at du inngår en avtale med oss om kjøp av de produktene du har i handlekurven hos Dekorama.no. Dette betyr at vi forplikter oss til å levere deg produktene du har kjøpt, via avtalt fraktmetode som du har valgt i handlekurven / kassen innenfor rimelig og avtalt tidsperiode. Du forplikter deg til å gjennomføre handelen som avtalt, og ditt kjøp er derfor bindende.

Du har allikevel rett til å gå fra kjøpet inntil 14 dager etter bestillingsdato, i henhold til lov om angrerett.

Når din bestilling er gjennomført mottar du umiddelbart en ordrebekreftelse per e-post. Når bestillingen din plukkes/pakkes på vårt lager, vil du få en ny e-post med informasjon om at bestillingen din er til pakking. Videre sender vi deg en sendingsbekreftelse når pakken din er sendt. Denne sendingsbekreftelsen vil inneholde sporingsnummer for pakken, der fraktmetoden tilsier at sendingen kan spores. (Gjelder f.eks. ved valg av Servicepakke). Om fraktmetoden du valgte muliggjør sporing på forsendelsen, vil du motta en hentekode som blir sendt per SMS til din mobiltelefon, når bestillingen ligger klar til henting på ditt lokale postkontor, eller Post i Butikk (PiB).

Legg merke til at på en eventuell hentemelding for din pakke vil det stå "Stil og Trend AS" som avsender.

Dersom du velger Posten - Uten sporing (Pakke i postkassen) vil pakken leveres direkte til din postkasse, så fremst det er plass i denne til å motta forsendelsen fra oss. Om pakken er for stor for postkassen, vil pakken bli innlevert på ditt lokale postkontor eller PiB, og du vil motta en SMS og/eller hentemelding i postkassen din som utstedes fra Posten.

Priser

Alle priser er oppgitt inkl. merverdiavgift (MVA). Totalprisen for kjøpet vil fremkomme før du bekrefter bestillingen. Totalprisen vil inneholde prisen for de valgte produktene i handlekurven, fraktkostnader, eventuelle gebyrer som tilkommer ved kjøpet som f.eks. fakturagebyr, emballasje og porto.

Bestillinger som skal leveres til Svalbard og andre fjerntligggende områder i Norge, selges uten merverdiavgift.

Vi tar forbehold om at produkter på Dekorama.no kan være feilpriset. Vi forbeholder oss retten til å kunne rette opp dette før bestillingen sendes til deg. Dersom prisen på ett eller flere produkter som du har kjøpt viser seg å være feil, vil du bli kontaktet, og vil da kunne velge om du vil avbryte kjøpet eller ikke. Vi bestreber oss alltid på å vise korrekte priser og informasjon om alle våre produkter.

Opplysninger om produkter og priser på Dekorama.no

Vi gjør vårt ytterste for at all informasjon om produkter, priser, bilder, lagerbeholdning og alt som ellers står i forhold til din vurdering om kjøp av produkter og tjenester hos Dekorama.no er så riktige som mulig. Allikevel tar vi forbehold om at det kan være trykkfeil / skrivefeil / feil i lagerbeholdning - som i sin tur gjør det umulig for oss å levere ønsket tjeneste / produkt til gitt informasjon som du er blitt opplyst om.

I slike tilfeller forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling, eller slette enkeltprodukter fra bestillingen, hvor resterende av bestillingen sendes. Skulle et slikt tilfelle oppstå, vil du få beskjed om dette, og du står også fritt til å da kansellere hele eller andre deler av bestillingen. Vi kan da også tilby deg andre produkter, og du får muligheten til å akseptere dette, oftest via e-post eller SMS før vi eventuelt sender deg noe annet enn hva som fremkom av handlekurven ved bestillingstidspunktet.

Betaling

Du kan velge betalingsmetode i handlekurven / kassen. Du kan velge å betale bestillingen din med kort som f.eks. VISA eller Mastercard eller andre typer kredittkort, faktura og delbetaling (kredittkjøp). Det er Bambora AB Sverige som behandler alle betalingsalternativene for Dekorama. Barmbora har egne betingelser. Dersom fakturaen og eventuelt purring ikke betales, vil saken bli oversendt til inkasso.

Om du unnlater å hente pakken fra ditt lokale postutleveringssted, slik at pakken blir returnert oss, vil du bli belastet et gebyr pålydene våre reelle kostnader i forbindelse med porto til deg, uregistrert returporto og behandling av denne. Om den uavhentede pakken er kjøpt via faktura- eller delbetalingsvalg i kassen hos oss, vil vi ved returmottaket endre fakturaen, slik at den kun gjelder for gebyret nevnt ovenfor. Returen blir altså registrert, og produktene, samt summen for disse vil bli slettet fra fakturaen.

Alle faktura- og delbetalingskjøp forutsetter at du har mulighet til å foreta kjøp med kreditt hos Bambora AB Sverige. Du vil derfor bli kredittvurdert i kassen av Lindorff som foretar kredittsjekk for Bambora om du ønsker å kjøpe med faktura eller delbetaling (kredittkjøp) og må taste inn ditt personnumer for dette formålet. Ditt personnummer lagres ikke av Dekorama.no, og vil aldri bli benyttet av oss direkte. Dette er kommunikasjon som foregår mellom deg og Bambora AB, med Dekorama som formidler.

Levering og forsinkelse

Din bestilling vil bli levert på den måten du valgte under "Fraktmetode" i handlekurven / kassen, og som også fremgår av ordrebekreftelsen du mottar etter kjøpet. Om pakken blir vesentlig forsinket ut fra vårt lager, vil du få beskjed om dette straks vi har kjennskap til forsinkelsen. Du kan da velge å avbryte kjøpet. Om pakken blir forsinket fordi det er feil i lagerbeholdningen, og et eller flere av produktene viser seg å være utsolgt, vil du kunne vente på at produktene igjen skal komme inn på lager før vi sender deg pakken som avtalt.

I tilfeller hvor noen produkter er på lager, mens andre ikke er på lager vil vi ta kontakt med deg for å gi beskjed om når vi eventuelt vil kunne sende pakken, og avtale med deg om du ønsker å kansellere eller å vente.

Vi kan unntaksvis også inngå en avtale med deg på at bestillingen din blir sendt i to forsendelser, hvorav den siste forsendelsen inneholder de restproduktene som ikke var på lager ved bestillingstidspunktet.

Har du valgt faktura eller delbetaling som betalingsvalg i kassen, vil faktura aldri utstedes før bestillingen din er sendt fra vårt lager. Er pakken forsinket, vil du derfor ikke måtte betale før produktene er deg i hende.

I spesielt hektiske perioder, som f.eks. julehøytid eller andre spesielle tider på året, tar vi forbehold om leveringstid til posten fra oss, kan ta inntil 72 timer. Du vil alltid få en bekreftelse på e-post, straks pakken din er sendt fra vårt lager.

Gjennomgang av din bestilling

Når du har fått bestillingen hjem til deg, bør du straks du har anledning til det, åpne pakken, og gå igjennom produktene du har bestilt. Du bør kontrollere at du har mottatt riktige produkter, rett antall og at produktene er intakte. Dersom du mener du har mottatt feil produkter, feil antall eller at et eller flere produkter kan være ødelagt under transport, skal du snarest ta kontakt med Stil og Trend AS og gi oss beskjed om dette, slik at vi kan avtale med deg hva vi skal gjøre videre.

Om produktene er tydelig ødelagt under transport, skal du så raskt som mulig ta med deg pakken til ditt lokale postkontor og fremvise emballasjen produktet var pakket i, sammen med det ødelagte produktet. Du skal da fylle ut skademelding hos Posten. Du vil få erstatning for summen, eller et nytt produkt av oss straks vi får bekreftet av Posten at skademeldingsskjema er utfylt OG dersom du har bestilt frakt med "Posten - Med sporing" som også inneholder forsikring. Har du bestilt frakt i kassen på Dekorama med "Posten - Uten sporing", vil ødelagte varer ikke kunne erstattes.

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøpet du har gjort. Angreretten gjelder for de fleste produkter, men unntatt er blant annet ferskvare som f.eks. drops, sjokolade, sukkerholdige produkter og annet spiselig. Du har 14 dagers angrefrist fra du mottar bestillingen, forutsatt at du gir oss beskjed om at du ønsker å angre. Dersom det ikke medfølger angrerettskjema med ordrebekreftelsen eller sammen med leveransen når du får den, utvides angrefristen din til 3 måneder.

For at angreretten skal være gyldig, må produktet eller produktene du vil angre kunne tilbakeleveres oss i tilnærmet samme stand og mengde som de var da du mottok dem. Produktene skal returneres oss innen rimelig tid.

Eventuell returporto må betales av deg, og du har risikoen for produktene tilbake til oss.

Produktet eller produktene du ønsker å returnere sendes tilbake til oss i original emballasje sammen med angrerettskjemaet i utfylt stand.

Når returpakken er mottatt av oss etter at du har benyttet deg av angreretten, skal du bli refundert for produktene og portoen for forsendelsen fra oss til deg, innen 14 dager. Portoen refunderes kun dersom hele kjøpet returneres.

Vi minner om at det ikke er korrekt bruk av angrerett å la være å hente pakken som er sendt i ditt navn til ditt lokale postkontor, eller post-utleveringssted. Dersom pakken ikke hentes ut, vil den bli returnert til oss etter en tidsperiode som er bestemt av Posten Norge AS. Vi forbeholder oss retten til å nekte retur og refundering av produkter, inntil angrerettskjema er på plass for gjeldene bestilling som ønskes returnert.

Informasjon om hvordan du benytter deg av angreretten, står på angrerettskjemaet.

Reklamasjonsrett

Reklarmasjon kan skje senest 2 år senest etter at kjøper overtok varen.

Personvern

Stil og Trend AS har en egen side som omhandler personvern. Du kan lese hele vår personvernerklæring her (åpnes i ny fane)

Copyright

Alt innhold på nettsidene til Dekorama.no er Stil og Trend AS sin eiendom. Dette innholdet er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelser av produktene, bilder/grafikk, design og layout, og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Stil og Trend AS.

Force Majeure

Force Majeure er en klausul som løser partene fra mislighold av avtalen dersom en ekstraordinær hendelse utenfor partenes kontroll skulle inntreffe. Klausulen inkluderere blant annet (men er ikke begrenset til) f.eks. flom, opprør, krig, naturkatastrofer, streik etc. Denne klausulen løser Stil og Trend AS fra ansvaret for forpliktelser som Stil og Trend AS ikke er i stand til å gjennomføre grunnet hendelser utenfor Stil og Trend AS sin kontroll.